Wymiany pasków i łańcuchów rozrządu

Wymiany pasków i łańcuchów rozrządu

Napęd rozrządu jest najważniejszym elementem mechaniki silnika, który przekazuje obroty wału korbowego na obroty wałka lub wałków rozrządu, a te sterują zaworami, czyli fazami pracy silnika spalinowego. W obecnie stosowanych jednostkach napędowych, rozrząd pełni też często funkcję napędu dodatkowych podzespołów, może on napędzać np. pompę wysokiego ciśnienia paliwa, pompę oleju, pompę wody, wałki wyrównoważające drgania silnika, pompę vacum (podciśnienia). Dodatkowo, pogoń za większą mocą silników oraz coraz ostrzejsze normy spalin spowodował, że zazwyczaj w obrębie napędu wałków stosuje się koła zmiennych faz rozrządu i ich sterowanie, które przy wymianie napędu rozrządu trzeba bardzo precyzyjnie ustawić z zastosowaniem specjalistycznych blokad.

 

Napęd rozrządu najczęściej jest paskowy (paski zębate) lub łańcuchowy (łańcuchy jednorzędowe lub dawniej stosowane dwurządowe). Zdarzają się jeszcze napędy z kołami zębatymi lub mieszane, czyli np. łańcuch i pasek rozrządu w jednej konstrukcji (1.8tdci). Często spotykanym rozwiązaniem jest też stosowanie krótkiego łańcuszka między wałkami rozrządu od strony skrzyni biegów (napęd z wałka na wałek), w takim wypadku napęd z wału korbowego jest przekazywany tylko na jeden z wałków (1.6HDI, 1.9-2.0JTD/CDTI).

 

Niewątpliwie, profesjonalny sprzęt i wiedza jest wymagana, aby poprawnie obsługiwać napędy rozrządu w obecnie stosowanych jednostkach napędowych. Nasz serwis posiada zestawy blokad rozrządów do większości silników, a doświadczenie naszych mechaników w tego typu naprawach to rzecz nie do przecenienia.

 

Zapraszamy klientów na wymiany pasków oraz łańcuchów rozrządów do naszego serwisu. Należy pamiętać, że w dzisiejszych czasach, napęd rozrządu niezależnie czy paskowy czy łańcuchowy podlega regularnej wymianie, wynikającej z eksploatacji. Wymiany takie, zazwyczaj są przewidziane przez producentów na interwał od 60 tys. km do 210 tys. km, ale nie bez znaczenia jest także czas. Dlatego część producentów podaje, że pasek należy wymienić nawet co 5 lat niezależnie od przebiegu.

 

Jeśli nie macie Państwo pewności jaki jest interwał wymiany rozrządu w waszym pojeździe lub chcecie go po prostu wymienić to zapraszamy do kontaktu.