Naprawy układu hamulcowego / wymiana tarcz i klocków

Naprawy układu hamulcowego / wymiana tarcz i klocków

Układ hamulcowy jest prawdopodobnie najważniejszym systemem pojazdu, który decyduje o naszym bezpieczeństwie. Sprawność hamulców bezpośrednio przekłada się na to jak szybko nasz pojazd zatrzyma się w sytuacji awaryjnej. Jeżeli, w nagłym wypadku, reakcja pojazdu na nacisk pedału hamulca nie będzie natychmiastowa może to doprowadzić do wypadku. W naszym warsztacie oraz na stacji kontroli pojazdów niejednokrotnie spotykamy się z sytuacjami, gdzie pojazdy z ewidentnymi i niebezpiecznymi usterkami są eksploatowane przez ich właścicieli na drodze. Właściciele takich samochodów często nie uświadamiają sobie, że prowadząc taki pojazd narażają na niebezpieczeństwo nie tylko siebie ale także innych uczestników ruchu na drodze oraz pieszych.

 

Dla przestrogi możemy podać informację, że średnio raz w tygodniu podczas przeglądu technicznego i badaniu siły hamowania na rolkach pęka w badanym pojeździe przewód hamulcowy. Łatwo stwierdzić, że każdy z tych pojazdów mógłby podczas nagłego hamowania stracić możliwość zatrzymania się, ale być może dzięki temu że stało się to na SKP zostało uratowane czyjeś życie i zdrowie.

 

Najczęstszymi usterkami z jakimi spotykamy się podczas badania technicznego pojazdu to:

  • Popękana, rozerwana zewnętrzna warstwa ochronna elastycznych przewodów hamulcowych
  • Bardzo skorodowane stalowe przewody hamulcowe – najczęściej w tylnej części pojazdu
  • Brak siły hamowania na przynajmniej jednym kole
  • Wycieki płynu hamulcowego np. z zacisków lub cylinderków
  • Niesprawny hamulec pomocniczy – tzw. ręczny
  • Całkowicie zużyte klocki hamulcowe – w takiej sytuacji o tarczę ociera już blacha z klocka
  • Niesprawny system ABS

 

W naszym serwisie wykonujemy kompleksowe naprawy układów hamulcowych wszystkich generacji.

 

Poniżej przedstawiamy najczęściej wykonywane usługi:

  • Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
  • Wymiana przewodów hamulcowych elastycznych i stalowych
  • Wymiana płynu hamulcowego metodą dynamiczną ciśnieniową
  • Wymiana lub naprawa zacisków hamulcowych (wymiana tłoczków, uszczelnień itp.)
  • Wymiana elementów hamulców bębnowych – szczęki, cylinderki, rozpieraki
  • Wymiany linek hamulcowych
  • Wymiany pomp hamulcowych oraz serwa wspomagania siły hamowania
  • Naprawa systemów antypoślizgowych ABS, oraz kontroli trakcji ESP, ASR
  • Wymiana lub naprawa pomp ABS
  • Naprawy elektrycznych hamulców „ręcznych” – wymiana linek oraz naprawy modułów sterujących oraz samych zacisków
  • Wymiana korektorów siły hamowania w pojazdach bez ABS

 

Co poza jakością napraw wyróżnia nas na tle konkurencji ?  Każdą naprawę układu hamulcowego możemy natychmiast zweryfikować na stanowisku rolkowym naszej stacji kontroli pojazdów. Jest to bardzo ważne w przypadku problemów z zaciskami, hamulcem ręcznym lub układem bębnowym.

 

Warto także pamiętać, że nawet jeżeli wszystkie elementy układu hamulcowego są sprawne to należy regularnie wymieniać płyn hamulcowy. Większość producentów zaleca wymianę po 3 – 5 latach po zakupie pojazdu, a następnie co dwa lata. Wymóg ten wynika z tego, że płyn hamulcowy jest higroskopijny, czyli wchłania wilgoć, a przez to traci swoje właściwości.