Oświetlenie LED w niezwykle krótkim czasie stało się konkurencyjnym źródłem światła dla popularnych „ksenonów”. Początkowo wykorzystywane jako światło STOP, szybko znalazło zastosowanie także jako światła przednie i tylne. Za sukcesem LEDów stoi kilka istotnych cech.
Światła LED (ang. Light-Emitting Diode) wyróżniają się szybkim czasem reakcji – dlatego świetnie sprawdzają się jako światło STOP. Kierowca widzi światło LED nawet o 200 ms szybciej niż w porównaniu ze standardowym oświetleniem, a to oznacza, że jest w stanie zareagować wcześniej. Badania pokazują, że przy prędkości 80km/h można wówczas zacząć proces hamowania o 4 metry wcześniej! Dzięki swojej budowie LEDy są też bardziej odporne mechanicznie. Brak żarnika zapewnia dłuższą żywotność – nawet 11 lat nieustannego świecenia.
LEDy są też najbardziej uniwersalne. Obecnie stosowane także jako światła mijania i „długie”, wysyłają światło barwą najbliższe temu naturalnemu. Naturalne światło ma barwę 6000°K, barwa białych LEDów ma temperaturę około 5500°K. Dla porównania, ksenony mają barwę około 4000°K. Ludzkie oko lepiej akomoduje się do oświetlenia LED, dzięki czemu kierowca mniej męczy wzrok nocą.